Hva jeg snakker om når jeg snakker om skriveriene mine

Jo, jeg er fremdeles film- og musikkanmelder i Fædrelandsvennen. Men siden akkurat musikkdelen av virksomheten har gått litt tregt en stund – først kuttet avisen ut plateanmeldelsene, så sørget covid-19 for at det ikke lenger var noen konserter å skrive om – har jeg så smått begynt å skrive litt for Oh-K-Town også.

Oh-K-Town er en kristiansandsbasert nett- og papirfanzine med ambisjoner om å fylle noen av hullene større media ikke lenger fyller på kulturfronten. Det er et ganske kult prosjekt å være med på. I tillegg til en håndfull tegneseriesider – mine første på mange år – har jeg nå også bidratt med to plateanmeldelser. Den første tar for seg debutalbumet til countryrock-artisten Ingvild Flottorp og den andre debutalbumet til folkrock-prosjektet Marekvist. Flere vil nok følge om ikke så alt for lenge.

Ja, også er jeg jo også stolt bidragsyter til tegneserienettstedet Empirix. Så langt er det blitt et tyvetalls saker der. En oversikt over dem finnes på denne siden.

I det hele tatt: Det er fint å være anmelder. Jeg får holde på med det jeg liker aller best her i verden – å se film, lese tegneserier og høre på musikk – og så uttrykke mine tanker om det jeg har sett, lest og hørt. Dette har jeg tenkt å fortsette med helt til Virkelighetspolitiet kommer og tar meg.

Over 1400 av skriveriene mine er forresten samlet i denne bloggen.

Kommentarer