Boken min er ute

Nå er jeg sakprosaforfatter. Det har gått fort.

I begynnelsen av august i fjor, den dagen jeg begynte sommerferien min, tok Christer Falck kontakt og lurte på om jeg ville bidra til bokserien Norske albumklassikere. En liten time senere hadde jeg avtalt med Erlend Ropstad å skrive om hans album Brenn siste brevet fra 2019.

I løpet av vintermånedene gjorde jeg store mengder research, intervjuet rundt et dusin mennesker og brukte hver ledige stund til å pusle med manuset. Resultatet er dels et dypdykk i albumet og dels et portrett av artisten som laget det.

Nå i begynnelsen av april ble boken lansert med bokbad og konserter i Oslo, Tromsø og Kristiansand. Og tilbakemeldingene så langt tyder på at boken er blitt så bra jeg håpet og trodde den skulle bli.

Erlend Ropstad – Brenn siste brevet kan bestilles fra Falck Forlag, og skal også være å få kjøpt hos Tronsmo, Big Dipper og Platekompaniet i Oslo. Din lokale bokhandler kan sikkert også skaffe den.

Nå er spørsmålet hva jeg skal finne på for å toppe dette. Jeg er åpen for forslag.

Hjemme hos Erlend 18. januar
Erlend og jeg sammen med bokbader Kristin Winsents på Grefsenkollen i Oslo 3. april. Bildet kan være arrangert. Foto: Marius Lien
Bokbad på Grefsenkollen restaurant. Foto: Janne Molberg
Erlend på Grefsenkollen. Foto: Janne Molberg
Erlend på Verdensteatret i Tromsø 7. april. Før konserten ble han og jeg bokbadet av Egon Holstad.
Erlend og jeg blir intervjuet på Vaktbua i Kristiansand 11. april. Foto: Torgeir Eikeland/Fædrelandsvennen
Bokbad med Kjetil Sviland, Erlend Ropstad og meg. Foto: Petter Sandell
Erlend på Vaktbua. Foto: Kjetil Sviland

Kommentarer